Frequently asked questions

FAQ

Is jullie dienstverlening gratis?

Ja, als klant betaal je onze niets wij krijgen betaalt via de leveranciers met uitzondering van de waterleveranciers.

Kan ik mijn overeenkomst beëindigen?

Ja, elke overeenkomst kan binnen 14 dagen na de bevestiging kosteloos worden geannuleerd worden.

Kan ik ook verzekeringen bij jullie afsluiten ?

Nee, wij hebben zelf geen AFM vergunning, maar wij werken samen met European Insurance BV die onze klanten helpt met de juiste verzekeringen.

Kan ik een klacht bij jullie indienen ?

Ja, wat ontzettend vervelend dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Wij helpen je graag verder stuur een e-mail naar info@easynuts.nl

Kan je mijn lopende contracten stopzetten?

Nee, door nieuwe AVG wetgeving mogen wij dit niet meer doen. Uiteraard kan je dit zelf doen in je persoonlijke account van de leverancier.

Ook kan je e-mail sturen naar de klantenservice:

Kan je mijn lopende contracten stopzetten?

Dit kan je online doen of wij nemen telefonisch contact op om je te helpen.

Hoe kan dat de startdatum van het contract is anders in de overeenkomst dan mijn sleuteldatum?

In Nederland heb je altijd 14 dagen bedenktijd daarom ligt de daadwerkelijke startdatum soms verder. De energiemaatschappij kijkt altijd naar de begin meterstanden van de sleuteloverdracht.

De prijzen die jullie tonen zijn deze all-in?

Ja, wij zijn verplicht een volledig aanbod op maat te doen met alles kosten erin. Let op de termijnbedragen zijn altijd een inschatting van het jaarverbruik. Als je meer gaan verbruiken dan moet je eind van het jaar bij betalen.

Wat is een variabel energie contract?

Een variabel energie contract is maandelijks opzegbaar zonder boete. De tarieven van variabele contracten staan 6 maanden vast en wijzingen in januari en juli.

Wat gebeurt er als mijn energiecontract afloopt?

Het energiecontract gaan dan automatisch over naar een variabel contract. Wij kunnen altijd een nieuw contract aanbieden.

Kan ik mijn energiecontract meeverhuizen naar een nieuwe woning ?

Ja, je kunt volledig kosteloos het energiecontract meeverhuizen naar een nieuwe woning.

De netwerkleverancier dreigt met afsluiten. Kan ik met spoed een energiecontract regelen?

In Nederland ben je verplicht een energieleverancier te nemen op je nieuwe adres. Doe je dit niet op tijd dan krijg je een waarschuwing en daarna wordt je afgesloten. Easy Nuts kan een spoed aanmelding doen waarbij het nieuwe energiecontract binnen 48 uur zichtbaar is bij de netwerkleverancier.

Welk soort internet kan ik in mijn nieuwe woning krijgen?

Dit hangt af van de aansluitingen beschikbaar in de woning : ADSL, Kabel of Glasvezel. Doe de postcode check van Easy Nuts om dit te achterhalen. Check hier!

Hoe snel kunnen jullie internet regelen?

Wij houden het volgende aan:

  • ADSL: 14 dagen KPN, T-Mobile, Youfone en Budget Thuis
  • Kabel: 4 dagen Ziggo en CAIWAY
  • Glasvezel: 16 dagen KPN, T-Mobile, Youfone en Budget Thuis

Krijg ik ook een WIFI modem?

Ja, alle internetleveranciers waar wij mee werken geven een WIFI modem in bruikleen: KPN, Ziggo, T-Mobile, Youfone, CAIWAY en Budget Thuis.

Mijn internet is veel trager dan vooraf aangegeven?

Snelheid wordt altijd gemeten direct gekoppeld aan de modem. Snelheid over WIFI is vrijwel altijd trager. De snelheid kan je verbeteren door de modem op een andere locatie te zetten. Een WIFI versterker helpt ook vaak.

Zijn jullie prijzen duurder dan direct bij de internet provider?

Ja, wij hanteren dezelfde prijzen. Wij hebben ook speciale proposities voor de verhuizende klant!

Ik heb technische problemen met mijn internet?

Allereerst altijd de modem even aan en uit doen. Mocht het dan nog niet werken contact op nemen met de internet provider.

Jullie bieden simkaarten aan met onbeperkt bellen en onbeperkt data?

Ja, dat klopt op basis van fair use policy komt neer op ongeveer 5GB per dag.

Hoe snel heb ik mijn simkaart in huis?

Doorgaans zorgen wij dat je de volgende werkdag de simkaart in huis hebt.

Met welke mobiele providers werken jullie samen?

Wij werken met Lebara en Budget Thuis samen.

Hebben jullie ook maandelijkse opzegbare Sim Only?

Ja, wij bieden maandelijkse Sim Only aan.

Kan ik ook mijn huidige nummer behouden?

Ja, dit maken wij graag voor je in orde. Wij porteren het nummer naar de nieuwe simkaart.

Is een Sim Only goedkoper dan een telefoonabonnement met telefoon ?

Ja, een Sim Only abonnement is veel goedkoper per maand.

Uit welke waterleverancier kan ik kiezen?

De keuze van de waterleverancier is gebonden aan de regio waar je zit.

Wat ga ik per maand betalen?

Dit hangt af van het soort woning en aantal personen. Gebruik als richtlijn circa 10 euro per persoon.

Is de waterleverancier maandelijks opzegbaar?

Ja, deze kunt u kosteloos opzeggen als je weer verhuist.

Waar zit mijn watermeter?

Uw watermeter registreert nauwkeurig hoeveel water u verbruikt. Deze kan zich bevinden in:

  • de meterkast
  • het kruipluik achter de voordeur
  • de meterput in de tuin
  • de gemeenschappelijke meterruimte*
  • een andere (afwijkende) locatie

Waarom en wanneer moet ik de meterstand doorgeven?

Jaarlijks ontvangt u een periodeafrekening; deze is gebaseerd op uw waterverbruik van de afgelopen periode. Om het waterverbruik in rekening te kunnen brengen, hebben wij de juiste meterstand nodig. Wij versturen de oproep via e-mail of post per postcodegebied. Op uw contractbevestiging ziet u wanneer u uw periodeafrekening kunt verwachten. U ontvangt de brief of e-mail in de maand voorafgaand.

Ben ik verplicht water af te nemen?

Ja, in Nederland ben je verplicht water, stroom en gas af te nemen bij een nieuwe woning.

Als ik ga verhuizen ben ik dan verplicht verzekeringen af te nemen ?

In de meeste gevallen ben je verplicht om verzekeringen af te nemen. Als je een woning koopt met een financiering van de bank dan eist deze meestal een opstalverzekering. Als je een woning huurt dan ben je meestal verplicht vanuit de huurovereenkomst een aansprakelijkheidsverzekering en glasverzering af te sluiten, Je kan dit terug vinden in de huurovereenkomst of hypotheekakte.

Welke verzekeringen moet ik nemen?

De meeste mensen kiezen bij een huurwoning voor een aansprakelijkheidsverzekering en een inboedelverzekering met glasdekking. Bij een koopwoning een opstalverzekering, inboedelverzekering en een aansprakelijkheidsverzekering.

Wat dekt een inboedelverzekering?

Een inboedelverzekering dekt over het algemeen alle schade aan de inboedel veroorzaakt door water, storm, brand, diefstal en vandalisme.

Kan ik ook bij Easy Nuts verzekeringen afsluiten?

Nee, wij werken samen met een gespecialiseerde partner European Insurance met een AFM vergunning om te adviseren. Wij kunnen alleen jouw NAWT gegevens doorgeven voor advies.